SVETOVNI DAN GLASNEGA BRANJA

“Glasno lahko bereš sam, a je zabavneje v skupini, kajti glasno branje nas bogati ohranja jezik, vzbuja domišljijo, krepi samozaupanje in nas spravi v dobro voljo,” so nekoč zapisali v Vodnikovi domačiji ob bralnih druženjih. Namen tega dneva je opominjati na čar glasnega branja in poslušanja. Letos so učenci glasno brali poezijo, osrednja tema pa so bila nekatera dela Franceta Prešerna.  

Zbrali smo nekaj utrinkov o tem, kako so učenci obeležili dan glasnega branja, ki poteka v začetku februarja.  

V 1. a so brali glasno v parih. Vsak par je našel svoj kotiček v učilnici, kjer sta si otroka brala in se poslušala. Ker šele usvajajo tehniko branja, so brali z bralnih listov. Tisti bolj vešči, pa so brali knjige in slikopise.  

V 2. a in 2. b so se najprej seznanili z bistvenimi podatki o največjem slovenskem pesniku Francetu Prešernu, nato so učenci glasno prebirali slikanice. 

Učenci 3. razreda so glasno brali Prešernova dela kot so Povodni mož, Zdravljica in Turjaška Rozamunda.  

Učenci v 6. a so bili ravno pri obravnavi pesništva in so glasno brali pesmi, ki so si jih pred tem prepisali v zvezek po lastni izbiri, na primer Prešernove O Vrba, Strunam, Vrh sonca sije soncov cela čéda.  

Učenci 6. b so na glas prebrali odlomek iz knjige Veliki Slovenci avtorice Mojiceje Podgoršek o Francetu Prešernu z naslovom O dečku, ki je pisal pesmi, nato pa so prebrali njegove pesmi O Vrba, Zdravljica in Slovo od mladosti.  

Po uvodu v pesništvo so učenci v 6. c glasno brali pesmi iz pesniških zbirk, ki so jih našli na domačih knjižnih policah.  

Učenci 7. b so prebrali poezijo iz pesniške zbirke Saše Vegri Naročje kamenčkov in Vinka Möderndorferja Pesmi in pesmičice ter Prešernovi pesnitvi O Vrba in Zdravljica.  

V 7. c so pod spretnimi prsti učencev nastali portreti Franceta Prešerna.  

Učenci v 8. a so pri obravnavi Prešernovih pesmi brali delo Povodni mož.

Učenca iz 8. b sta brala pesem Apel in čevljar.

Učenec iz 9. c je glasno prebral pesem Simona Gregorčiča Soči.

Ob dnevu glasnega branja ni odveč misel, da knjiga razširja obzorje, bogati in vodi v raziskovanje sebe in drugih. Prebiramo, se vračamo, raziskujemo in v istem leposlovnem delu vedno znova odkrivamo kaj novega, posebnega, še neodkritega.

Vabljeni, da si pogledate kratek predstavitveni posnetek glasnega branja!