Teden pisanja z roko – tekmovanje v lepopisju

 

Na pobudo šolske skupnosti se je v torek, 21. 1. 2020, in sredo, 22. 1. 2020, odvilo tekmovanje v lepopisju. Tekmovanje smo poimenovali »Levčevo pero«, saj je bil Janez Levec pred 109 leti šolski vodja takrat novozgrajene šole na Prulah, šestrazredne IV. mestne deške ljudske šole, leta 1904 pa je objavil tudi knjigo Lepopisne vaje, ker je menil, da je učence pomembno naučiti lepega pisanja.

Teden pred tekmovanjem v lepopisju so se prijavljeni učenci imeli možnost udeležiti delavnice lepopisja, ki jo je vodila ga. Vida Zupančič. Na delavnici lepopisja so učenci izvedeli, kaj je inicialka, kako se jo zapiše in okrasi ter vadili pravilen zapis malih in velikih tiskanih ter pisanih črk.

Priprave na tekmovanje

Učenci so se preizkusili v risanju inicialk ter preverili, ali se še spomnijo vseh pisanih črk.

 

Delavnica lepopisja je privabila tudi veliko učencev predmetne stopnje.

Tekmovanja »Levčevo pero« se je udeležilo 66 učencev od 1. do 9. razreda. Ker se učenci 1. razreda še učijo pisati, so na tekmovanju pod vodstvom ge. Sandre Šeme prerisovali različne vzorce za razvijanje motorike roke. Pri prerisovanju so morali biti zelo zbrani in natančni.

Učenci od 2. do 9. razreda so na bel list, pod katerim je bil črtalnik, prepisovali sedmo kitico Prešernove Zdravljice, paziti pa so morali še na pravilno rabo velikih začetnic, uporabo inicialke ter na obliko pesmi, saj je le-to Prešeren oblikoval v obliki čaše.

Učenci so se zelo potrudili, sedaj pa čakajo na rezultate. Izdelke učencev bo s pomočjo vnaprej določenih kriterijev ocenila strokovna komisija, sestavljena iz učiteljev in učencev predmetne stopnje. Slavnostna razglasitev zmagovalcev vsakega razreda bo sledila v februarju na šolski proslavi ob kulturnem prazniku.

Prvošolci so prerisovali vzorce različnih barv in oblik

 

Učenci od 2. do 9. razreda med zapisovanjem sedme kitice Prešernove Zdravljice

 

 

Pogled na končni izdelek

Poleg tekmovanja v lepopisju je Šolska skupnost OŠ Prule na Teden pisanja z roko učence opomnila tudi z belimi plakati formata A3, na katere so imeli možnost zapisati besedo ali misel v povezavi s temo, ki je bila že zapisana na listu, kot npr. Želim si … /Danes se počutim … /Petek je dan za … /V prostem času najraje … itd. Začetno pisanje je sicer kmalu preraslo v čečkanje in pisanje vsebin, ki se niso navezovale na temo, a so popisani listi in množični odziv učencev pokazali, da učenci radi izražajo svoje misli in želje tudi preko pisanja.