Čar oblikovanja gline – votla keramika

Druga izmed letošnjih likovnih delavnic v Galeriji je bila namenjena oblikovanju gline in uporabne votle keramike. Potekala je v četrtek, 21. 11. 2019, med 15. in 17. uro, ustvarjalo pa je 29 učencev od 1. do 9. razreda.

Po pregledu razstavljenih del umetniške keramike so udeleženci poslušali razlago mentorice Suzane Zgonec o razliki med industrijsko in umetniško keramiko, o vrstah gline, načinih oblikovanja umetniške keramike in nadaljnjih postopkih dokončanja umetniške keramike, da le-ta res postane uporabna v vsakdanjem življenju: krašenje z odtiskovanjem, barvno glino, engobami, pravilno sušenje, prvo žganje, glaziranje in drugo žganje.

 


Nato so udeleženci sledili razlagi mentorice Sabine Bauer, ki jim je podrobneje predstavila izdelavo umetniške keramike iz valjanih plošč in trakov na podlagi praktične demonstracije oblikovanja gline in uporabe različnih pripomočkov kot so valjarji, distančne deščice, modelirke, nožki, žičke …

Z zanimanjem so opazovali tudi demonstracijo izdelave umetniške keramike iz glinenih kačic, ki jo je predstavila mentorica Suzana Zgonec, saj se s tem načinom oblikovanja umetniške keramike ukvarja tudi v svojem prostem času. Opozorila je na izbiro prave gline, ki mora biti ravno prav vlažna, na pravilen postopek oblikovanja enakomerno debelih kačic in na primerno uporabo glinenih modelov glede na končno obliko izdelka.

Mladi ustvarjalci so se z velikim navdušenjem samostojno lotili priprave mize, orodja in pripomočkov za oblikovanje gline. Glede na izbiro ene izmed predstavljenih tehnik oblikovanja umetniške keramike so začeli z gnetenjem, valjanjem in oblikovanjem zamišljene oblike vaze, sklede, skodelice, krožnika, pladnja …

 

Nastajale so različne idejne rešitve. Tehnične težave pri spajanju posameznih delov gline med seboj so uspešno reševali z glineno kašo (ki deluje kot lepilo) in z medsebojno pomočjo pod budnim očesom obeh mentoric. Ko so eno keramično delo dokončali, podpisali in dali na prostor za sušenje izdelkov, so se lahko lotili oblikovanja gline v drugi tehniki in tako uspešno dokončali še en izdelek.

Nastali keramični izdelki se bodo počasi sušili v delavnici približno teden dni, potem se jih premesti v peč za keramiko, kjer se bodo en dan pekli pri 950°C. Za prvič pečene keramične izdelke rečemo, da so biskvitno žgani. Take se nato še potopi v glazuro in še enkrat peče v peči za keramiko na približno 1050°C. Končni efekt glaziranja je na izdelkih viden kot prozorna steklena obloga, ki ima funkcijo nepropustnosti za vodo in druge tekočine. Za celoten postopek žganja in glaziranja bo poskrbela mentorica Suzana Zgonec, izdelke pa bodo udeleženci dobili v drugi polovici decembra.