Šestošolci so imeli tehniški dan z naslovom Digitalizacija. Namen dneva dejavnosti je bil, da se učenci naučijo čim bolje uporabljati različne računalniške pripomočke – za vsak slučaj, če še kdaj zaprejo šolo in pouk preselijo domov.
Rdeča nit tehniškega dne so bile merske enote. Pri zgodovini so učenci spoznali, zakaj se je pojavila potreba po uvedbi merskih enot in katere so bile nekdaj v uporabi. Enote laket, ped, čevelj, seženj in druge so nazorno prikazali v lastnem kratkem filmu. Rešili so spletni kviz in prihajali do znanj s pomočjo gradiv, vloženih v spletno učilnico.
Pri matematiki so s stopali izmerili obseg mize, s povezovalnimi kockami ploščine različnih pravokotnikov in se naučili izračunati obseg in ploščino pravokotnika. Pri delu so uporabljali računalniški program Excel.
Pri tehniki so izdelali kvadratni meter, ki po novem krasi matematične učilnice.
Sledilo je reševanje zabavnih nalog, ki so od učencev terjale inovativnost, povezovanje znanja različnih učnih predmetov in uporabo računalniške tehnologije. Učenci so izzive reševali v skupinah.
Prva skupina je po dolgem in počez premerila šolski hodnik od učilnice št. 16 do učilnice št. 25. Učenci so s koraki izmerili njegov obseg, pri izračunu ploščine pa so si pomagali z znamenito prulsko ploščico.
O svojih ugotovitvah so pripravili računalniško predstavitev.
Druga skupina je ustvarila sanjsko hišo.
V tretji skupini so učenci napisali pismo županu, v katerem so ga pozvali k izgradnji nove telovadnice. Svojo prošnjo so podprli z matematičnimi argumenti, ki jasno dokazujejo neustreznost tako dolžine kot širine in celo višine sedanje telovadnice za doseganje učnih ciljev športa.
Četrta skupina je uvedla novodobno mersko enoto, imenovano “koronska enota”, ki bo gotovo kmalu opredeljena v Zakonu o meroslovju. Verjetno ni potrebno posebej predstavljati njene definicije – gre za najkrajšo še dopustno razdaljo med dvema posameznikoma in meri 1,5 m. Ker so mednarodne konference zaradi covida-19 strogo prepovedane, so učenci svoje odkritje predstavili kar v kratkem filmu, ki so ga posneli sami.
Peta skupina je odlično rešila izziv, in sicer je v excelovi tabeli izdelala lastni pripomoček za pretvarjanje merskih enot. Učna snov, ki velja za zahtevno, bo s pomočjo merskega pretvornika bistveno lažja.
Kot se je izkazalo, je bilo dela ogromno. Preveč. Kljub temu so se vsi udeleženci med izvedbo dejavnosti zabavali, se naučili marsičesa novega in uporabnega ter rešili skoraj vse zadane naloge ob pomoči sodobne tehnologije.