V torek, 15. 6. 2021, so učenci oddelkov 8. razreda na kulturnem dnevu spoznali blišč baročne Ljubljane, ki je bil značilen za 17. in 18. stoletje. Pri prvi uri so učiteljice v učilnicah predstavile temo, učenci pa so si na načrtu mestnega središča izrisali pot in označili izbrane baročne spomenike, ki so si jih kasneje na potepu ogledali.
V šolski knjižnici je knjižničarka predstavila najpomembnejše delo tistega časa za Slovence in širše Valvasorjevo Slavo vojvodine Kranjske. Posebej so učence pritegnile njegove grafike, na katerih je predstavil podobo Ljubljane v drugi polovici 17. stoletja.
Na potepu po baročni Ljubljani je pot vodila najprej do Grubarjeve palače, v kateri danes domuje Arhiv Republike Slovenije. Gospa Vanja Rupnik je predstavila zgodovino te baročne palače, ki jo je zgradil jezuit Gabriel Gruber, danes poznan kot snovalec in graditelj Grubarjevega prekopa za izsuševanje Ljubljanskega barja.
Barok je najbolj viden v cerkvenem stavbarstvu. Z izjemno zanimivim in strokovnim vodenjem je učencem cerkev sv. Jakoba predstavil pater Silvo Šinkovec. Učencem se je mogočna baročna notranjščina vtisnila v spomin. Glavni oltar je izdelal znameniti italijanski kipar Francesco Robba, ki je bil vodilni umetni baroka v Ljubljani.
Na poti po mestnem središču so si ogledali še nekaj baročnih spomenikov, in sicer Schweigerjevo in Valvasorjevo palačo, uršulinsko cerkev svete Trojice, frančiškansko cerkev Marijinega oznanjenja, Robbov vodnjak treh kranjskih rek, mestno hišo, stolno cerkev sv. Nikolaja in semenišče.
Pot so zaključili na Ljubljanskem gradu. Na razgledni točki so poiskali baročne spomenike, ki so si jih ogledali na potepu.
Vir: Baročna Ljubljana. Ljubljana: Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, 2007.
Izrisana pot na načrtu mestnega jedra Ljubljane
Notranjost cerkve sv. Jakoba z glavnim oltarjem Francesca Robbe
Pročelje Schweigerjeve palače
Na arkadnem dvorišču mestne hiše je 8. b srečal župana Mestne občine Ljubljana.
Župan Zoran Janković jih je prijazno pogostil s pijačo in sladkim presenečenjem.