HUMANITARNOST NA OŠ PRULE

Učenci OŠ Prule so se na razrednih urah pogovarjali o tem, kaj pomeni biti humanitaren. Dobili so zahteven izziv. Domisliti so se morali, kako bi bili sami lahko humanitarni. Idejo so morali potem tudi realizirati.  

Naloga ni bila lahka. Pa vendar je učencem ob pomoči razrednikov uspelo opraviti izziv. Njihove ideje so bile zelo kreativne. Med seboj so se razlikovale, zato so osrečili zelo različne ciljne skupine: vse od zapuščenih kužkov v zavetišču do sošolcev, staršev in starih staršev pa do mlajših in starejših učencev, upokojencev in celo brezdomcev.

DAJ NAPREJ

Učenci 1. razreda so pri humanitarnosti uporabili idejo DAJ NAPREJ. Gre za idejo, povzeto po istoimenskem filmu, po kateri naj bi za nekoga naredili nekaj lepega, on pa bi v zameno storil nekaj lepega nekomu drugemu, tako da bi se dobra dela širila.

Učenci 1. a so s servietno tehniko okrasili kozarec. Odkrivali so pomen besed solidarnost, pomoč, sočutje in iskali primere dobrih del. Razmišljanja so zapisali v pismo, ki so ga zaprli v kozarec.

Učenci 1. b so pri likovni umetnosti izdelali krožnika iz mase DAS. Nanju so napisali PODAJ ME NAPREJ in ju obložili s čokoladnimi okraski za smrečico ter ju zavili.

Skupaj z učiteljicami so kozarec in krožnika odnesli s seboj na sprehod in predmet izročili prvemu mimoidočemu. Gospodu, ki je prejel krožnik z dobrotami, so rekli, naj jih nadomesti s svojimi in krožnik preda naprej. Mimoidočemu, ki je prejel pismo v kozarcu, pa so svetovali, naj ga prebere in obdrži, potem pa napiše svojega in ga da v kozarec. Podari naj ga nekomu, ki ga ne pozna. Tako bosta dobrota in naklonjenost potovali od ljudi do ljudi.

RAZVESELILI SO NAKLJUČNE MIMOIDOČE

Učenci 1. c so pripravili praznično voščilo z risbico in ga privezali na balon. V centru Ljubljane so s simboličnimi darilci razveselili naključne mimoidoče.

Učenci 3. c pa so izdelali voščilnico v obliki okraska za smrečico in vanjo zapisali voščilo. Zadnji teden v decembru so naključnim mimoidočim razdelili voščilnice ter jih obenem voščili lepe praznike.

STAROSTNIKI SO VČASIH OSAMLJENI

Učenci v podaljšanem bivanju so se spomnili nanje in izdelali voščilnice za stanovalce Doma starejših občanov Ljubljana Vič – Rudnik.

Voščilnice učencev 2. b so v notranjosti skrivale velike papirnate zvezde.

Voščilnice učencev 1. a so krasili hudomušni snežaki.

Unikatne voščilnice in prijazna voščila so privabila nasmeh na obraze vseh stanovalcev v domu.

BREZDOMCEM NI LAHKO

Učenci 3. b so se spomnili na brezdomce. Zanje so izdelali kartice z novoletnimi posvetili. Nameravali so izdelati tudi vrečke, ki bi jih napolnili s posvetili in piškoti. Zaradi odsotnosti razredničarke ideja ni bila uresničena. Učenci so sami razdelili posvetila, brezdomcem pa bodo s skupnimi močmi pomagali kdaj drugič. Priložnosti bo gotovo še veliko.

 

 UČENCI 3. a SO POSKRBELI ZA KUŽKE V ZAVETIŠČU

 Od doma so prinesli oblačila, ki niso več uporabna, in iz njih izdelali tekstilne igrače za zapuščene pse, ki bivajo v zavetišču. Dva učenca sta se javila za predajo igrač zavetišču.

 

SODELOVANJE Z RDEČIM KRIŽEM

 Otroci različnih oddelkov so se odzvali na pobudo Rdečega križa in za otroke v stiski zbirali nove kape, šale, rokavice in priboljške. Zbrali so veliko stvari in na obraze otrok narisali nasmeh radosti.

          Učenci 1. a

Pri tem so bili posebej domiselni učenci 1. c, ki so k dobrim delom povabili stare starše. Ti so jim zaupali recepte za »stare« jedi, ki se jih pripravi z zelišči. Učenci so ta zelišča posejali v lončke, ki so jih prej ročno poslikali. Lončke z zelišči so zložili v poslikan lesen zaboj, nanj pa obesili knjižico z recepti. Zaboj so podarili Rdečemu križu.

 

ZAVEZNIŠTVO MLAJŠIH IN STAREJŠIH UČENCEV

Učenci 5. a so vsak decembrski dan prišli k prvošolcem in jim brali pravljice. Sedli so na pravljični stol in prvošolce popeljali v pravljični svet.

Prvošolci so jih občudujoče gledali in se zelo razveselili darilc, ki so jim jih pripravili. Podarili so jim unikatne podloge, namenjene odlaganju malice na mizo, ki so jih izdelali sami. Prinesel jih je Božiček in njegovi pomočniki.

Solidarnost petošolcev je izjemna. Že celo šolsko leto so nekakšni zaščitniki in varuhi učencev 1. razreda. Prvi šolski dan so jih sprejeli  v šolo, med letom pa so zadolženi, da jim vsak dan v učilnico prinašajo šolsko malico.

Prvošolci z učiteljicami so jim iskreno hvaležni. V zahvalo  so jih razveselili z majhno pozornostjo.

Na pobudo razredničark so se učenci 5. c in 2. b dogovorili, da se bodo medsebojno družili in si izmenjali darilca. Druženje je bilo prijetno. Vsak oddelek je drugemu zapel pesem in tako vsem zaželel vse najlepše v novem letu. Drugošolci in petošolci so si izmenjali kapice s skritim sladkim presenečenjem in prikupne škratke dolgobradce ter drug drugemu pričarali nasmehe. Dogovorili so se, da bodo druženje ponovili.

Učenci 4. a-razreda so se odločili, da bodo v mesecu decembru solidarni z učenci 2. a-razreda in jim pomagali utrjevati znanje angleščine. Skupaj z učiteljicama so izdelali bingo-kartice na temo sadja in zelenjave ter družabno igro, s katero so ponovili usvojene angleške besede. V petek, 23. 12. 2022, so eno šolsko uro izkoristili za skupno igranje. Bingo so igrali v parih, družabno igro pa v manjših skupinah. Namen igranja je bilo sodelovanje, solidarnost in pomoč starejših vrstnikov. Učenci obeh razredov so si na koncu skupne ure izmenjali darila, ki so jih predhodno izdelali z razredničarkama.

8. c se je v mesecu solidarnosti odločil za sodelovanje z oddelki prvega razreda. Učenci so od doma prinesli družabne igre, plišaste igrače in knjige, se razdelili v tri skupine in v petek, 13. 1., odšli v 1. a-, b- in c-razred. Vsaka skupina je pripravila kratek program (uganke, pesmi, igra, petje) in predala igrače. Prvošolci so jim v znak hvaležnosti zapeli, osmošolci pa so veseli in zadovoljni odšli k pouku.

Učenci 8. c so solidarnost uporabili tudi pri reševanju matematične sobe pobega. Božiček jim je namreč potožil, da imajo otroci vsega preveč, zaradi česar se daril sploh ne veselijo več. Izbira darila, ki bi otroke razveselila, je po novem pravi izziv. 

Osmošolci so Božičku priskočili na pomoč, pri tem pa uporabili znanje matematike in izkazali svojo solidarnost. Ob pravilno rešenih izzivih so med 30 različnimi darili odprli 7 pravih paketov: paket veselja, sreče, zdravja, radovednosti, igrivosti, prijateljstva. Slednji jih je spomnil na to, kako pomembni so prijatelji ter da je prijateljske vezi potrebno negovati. V zadnjem paketu, ki so ga odprli, se je skrivalo znanje. Božiček je ugotovil, da ga učencem 8. c ne primanjkuje, sicer ne bi bili tako uspešni pri reševanju božične uganke. V zahvalo, ker so mu pomagali rešiti božnične praznike, jih je simbolično obdaril. Soba pobega je bila v duhu humanitarnosti in temu ustrezna so bila tudi darilca. Vsak od učencev je prejel svoj NASMEŠKOTEK, dobrodelni piškotek, ki riše nasmehe dijakom v stiski, narisal pa jih je tudi učencem 8. c.

 Učenci 7. b so združili humanitarno s koristnim. V ta namen so naredili načrt, kako bi lahko učno uspešnejši učenci pomagali tistim, ki imajo pri posameznih predmetih težave. Odgovornost za izvajanje je prevzela predsednica razreda Lamija Fejzić. V tabelo je vpisovala učence, ki so izrazili, da potrebujejo pomoč, in tiste, ki jo nudijo. Zaradi težav s časovno uskladitvijo pred poukom in po njem je razredničarka občasno del razrednih ur namenila medsebojni učni pomoči. Učenci so ugotovili, da je izjemnega pomena imeti čut tudi za potrebe drugih. Ne le da so učenci naredili nekaj dobrega, tudi počutili so se bolje.

KO DAŠ, TUDI DOBIŠ

Učenci so imeli za načrt in realizacijo humanitarnega projekta na voljo dva meseca.

Po izvedbi humanitarnega projekta so povedali, kako so se počutili, ko so videli in doživelo srečo tistih, za katere so storili nekaj dobrega. Vsi so se počutili zelo prijetno in lepo, nekateri so bili ganjeni. Učenci 1. c so občutke izrazili s svojimi besedami:  »Pri srčku mi je bilo toplo.«

Učenci 3. c so svoje občutke zapisali.

Zelo malo je potrebno, da nekomu polepšamo dan. In s tem ga polepšamo tudi sebi.

Včasih zadošča lep pogled, prijazen nasmeh, beseda ali pesem.

Učenci 1. a so svojim staršem polepšali praznične dni s pesmijo Pridi, podaj roko, ki je povezana s solidarnostjo in povezanostjo s sočlovekom.

 Povezava do posnetka

Učenci 8. c so prišli do pomembnega spoznanja: KO DAŠ, TUDI DOBIŠ.  

 

 

(Skupno 195 obiskov, današnjih obiskov 1)