TOKOVI IN LASTNOSTI SNOVI – EKPERIMENTALNO DELO V 6. RAZREDU

13. 1. 2020 so učenci 6. razreda v okviru naravoslovnega dneva izvajali praktične vaje po skupinah.

S poskusi so preverjali vodni, toplotni in električni tok. Ugotovili so, da tokovi ne tečejo sami od sebe, ampak jih mora nekaj poganjati – bodisi razlika v tlaku, višinska razlika, razlika v temperaturi, razlika v električni napetosti bodisi še kaj.

Učenke so merile čas, v katerem se je voda pretočila iz ene plastenke v drugo.

Učenci so preverjali toplotne prevodnike in izolatorje. Plošče iz različnih materialov so postavili pod osvetljen grafoskop, na plošče so postavili kocke ledu in ugotavljali, kje so se kocke ledu najhitreje raztalile.

Učenci so merili temperaturo vroče vode v pločevinki in hladne vode v plastični posodi ter merili čas, v katerem se je toplotni tok ustavil.

V več skupinah so merili toplotni tok in med seboj primerjali rezultate.

Z merjenji so ugotovili, v kolikem času se toplotni in vodni tokovi ustavijo. Sestavljali so električne kroge. Ugotavljali so, kdaj električni tok steče, kdaj ne. Kdaj žarnica bolj sveti, kdaj manj? Katere snovi prevajajo elektriko, katere snovi pa ne?

V računalniški učilnici so sestavljali električno vezje, dodajali različne elemente in nadvse uživali.

Ob vstopu v kemijsko učilnico in prostorih okrog laboratorija so bili presenečeni, kaj vse se nahaja v njih. Z zanimanjem so pogledali v ognjevarne omare, kjer se shranjujejo nevarne, strupene in vnetljive snovi. Zatem so se oblekli v »prevelike« zaščitne bele halje, kar jih sploh ni motilo, in se veselili dela in rokovanja z laboratorijskim priborom.

 

Učenci so radi nalivali, prilivali in mešali različne raztopine. Nastali so zanimivi barvni vzorci različnih raztopin, ki so jih risali na svoje delovne liste.

Poigrali so se z magneti, brskali po svoji puščici in ugotavljali, katere predmete privlači magnet.

Učenci so zmešali tri znane snovi – med, olje in vodo – ter postavili hipotezo, katera od teh snovi bo potonila v vodi in katera bo plavala na vodi.

Učenci so ugotovili, da je med najgostejši, zato je potonil. Olje je plavalo. Med plast medu in olja je po gostoti sodila voda, ki se je bila rahlo obarvala oranžno, saj se med topi v vodi, v olju pa ne.

Vaje po skupinah so bile za učence intenzivne, a zanimive, saj so jih radi izvajali. Med malico in rekreativnim odmorom je bilo zato ravno prav prostega časa, da so si učenci nabrali novih moči in energije. Sprostili so se z igranjem družabnih iger v jedilnici in igrami na šolskem igrišču.

(Skupno 131 obiskov, današnjih obiskov 1)