PRULSKI UČENCI NA IZMENJAVI V NEMČIJI

1. dan, 1. maj 2022

V sklopu projekta Erasmus+ smo se trije osmošolci z mentorjema Matjažem Pintaričem in Andrejo Popović odpravili na prvo izmenjavo učencev in dijakov. Destinacija je Wilhelmshaven, mesto na severu Nemčije ob Severnem morju. Pot se je začela ob polnoči, ko smo se s kombijem odpravili na 13-urno popotovanje, prespali pot skozi Avstrijo in se zbudili nad Münchnom po slikoviti pokrajini, obdani z rumenimi polji oljčne repice in mnogimi vetrnimi elektrarnami. Pričakali so nas sonce, pogled na morje in rahel veter. Popoldne smo izkoristili za sprehod ob obali, kratko spoznavanje z ostalimi udeleženci in večerjo v mestu.

Ajda, Kalina, Maks

2. dan, 2. maj 2022

Dan smo začeli s pohodom do avtobusne postaje, od koder smo z avtobusom nadaljevali pot do šole Neues Gymnasium Wilhelmshaven. Tam smo med skupnim zajtrkom spoznali druge udeležence projekta Erasmus+. Nadaljevali smo s spoznavnimi igrami, ki so nas z učenci drugih držav še bolj povezale. Pri igri Human Bingo je zmagala Kalina in dobila praktično nagrado. Razmišljali smo o svoji državi in o njenih lepotah ter zanimivostih (naši slikarji in glasbeniki, literarni junaki in mitološka bitja, naravne lepote, znane jedi, znani športniki ter znani znanstveniki in filozofi).

Popoldne smo imeli na izbiro različne delavnice: novinarstvo, športne dejavnosti ali navezovanje novih stikov. Dan se je zaključil s kulturnim delom dneva. Poslušali smo prijeten pevski in dramski nastop učencev gimnazije, nagovorila pa nas je tudi pomočnica ravnatelja šole. Po vožnji z avtobusom in hoji proti hotelu smo si privoščili slasten sladoled.

Maks

3. dan, 3. maj 2022

V hotelu smo zjutraj pojedli zajtrk. Nato smo se peš odpravili do nakupovalnega središča, kjer smo se dobili s Francozi in nekaj Nemci. Sledil je ogled mesta oz. orientacija. Šli smo skozi park do dveh cerkev, ogledali smo si tudi več kipov. Ustavili smo se tudi na igrišču. Naša končna postaja je bila šola, kjer smo si privoščili čaj. Za kosilo so nas Nemci peljali na kebab. Popoldne so nas čakale gledališke vaje ali pisanje časopisnega članka. Za večerjo smo imeli tipične jedi držav, ki sodelujejo v tem projektu. Mi smo jim postregli s potico. Dan smo zaključili z vožnjo s kolesi nazaj k hotelu.

Ajda

4. dan, 4. maj 2022

Po okusnem zajtrku smo se odpravili pred hotel, kjer so nas čakala kolesa. Skupaj s številno francosko skupino in s petimi nemškimi učenci smo se odpravili na pot ob obali do mesta Dangast. Na 17-kilometrski poti smo opazili močno oseko, posebne ptice in se sprehodili po morskem dnu (predel je del Unescove svetovne kulturne dediščine). Na levi strani so nas opazovale ovce. Sprehodili smo se tudi skozi slikovito vasico, ki je nastala v 30-ih letih 20. stoletja. Obalo so nasuli in postavili naselje za delavce in njihove družine. Na cilju smo si privoščili okusno kosilo. Ko smo se odpravljali nazaj v hotel, smo opazili, da je bila prej blatna obala zakrita z morjem. Začela se je plima, ki pa ne pokrije celotnega dna. To se zgodi v deževnih mesecih. Preostali del dneva smo namenili nakupovanju in sprehodom po centru mesta.

Kalina

5. dan, 5. maj 2022

Dan smo tokrat začeli z zajtrkom v pekarni, ki pa je bil dogodek zase. Med slikovitimi sladkimi priboljški in izvirnimi sendviči je težko ostati ravnodušen. Sprehodili smo se po centru, iskali kakšno (redko) odprto trgovino in odkolesarili proti šoli, kjer smo nadaljevali z našim glavnim projektom – pripravo na gledališko predstavo, ki se bo odvila že čez dober teden v šoli Demotz v mestu Rummily v Franciji. Vadili smo na odru, usklajevali zadnje podrobnosti med prizori, iskali boljše rešitve … Pred tem smo se ogreli s socialnimi igrami. Nekateri so kasneje nadaljevali z novinarskim delom, pisali članke, delali intervjuje … v tej skupini sta bila Ajda in Maks, medtem ko je Kalina sodelovala pri predstavi. Na steni je nastala razstava likovnih del, ki smo jo v mešanih skupinah delali drugi dan. Dan se je prevesil v popoldan in bližal se je zaključni del druženja v Wilhelmshavnu. Dve zborovodji sta nas ob pomoči manjšega zbora osnovnošolcev naučili nekaj preprostih melodij in pesmi, ki smo jih zapeli tudi večglasno. Ko je bilo uradnega dela konec, so začeli mladi pripravljati ples in naučili (in obnovili) smo veliko skupinskih plesov. Sledila je še skupinska slika in počasna pot do hotela. Jutri nas čaka dolga pot domov z daljšim postankom v Bremnu.
Preživeli smo lepe, sončne dneve v mestu, bogatem z naravo in lepimi zgradbami, doživeli marsikaj novega, spoznavali druge kulture in ljudi, primerjali šolske sisteme, hrano, navade … in ugotovili, da vse povezujejo skupne vrednote – sodelovanje, strpnost, povezovanje, odprtost, kultura. Učenci in dijaki ter učitelji smo navezali veliko novih stikov – eni več, drugi manj, to ni pomembno, vsak je kaj dobil na drugačen način.
Andreja Popović in Matjaž Pintarič

(Skupno 69 obiskov, današnjih obiskov 1)