PRULSKI UČENCI NA IZMENJAVI V ITALIJI

7. dan, 11. 3. 2023
V soboto smo imeli zbor ob 8.00 na železniški postaji, kamor so starši gostiteljev pripeljali naše učence. Rian, knjižničarka Suzana in učitelj Matjaž pa smo se do železniške postaje pripeljali z mini metroji. Na poti do Ljubljane smo se ustavili še v nakupovalnem središču ob avtocesti v bližini Benetk, kjer smo imeli kosilo in nekaj časa za ogled prodajaln. Nekateri učenci pa so si kupili tudi nekaj oblačil in modnih dodatkov. Pred našo šolo smo prišli ob 17.20. Imeli smo se zelo lepo in se domov vrnili polni novih vtisov.

Kratek opis gostujočih družin:

Urša je na kratko zapisala:
Bila sem pri Nori, ki ima mlajšo sestro. V šolo so naju vozili njeni starši, živi blizu šole. Ima mačko z imenom Rosa.

Sofija in Sara, ki sta skupaj bivali pri eni družini, sta zapisali:
Najina gostiteljica je Camilla. Stara je 17 in je zelo prijazna. Družina je nasploh zelo prijazna in naju je lepo sprejela. Z njimi sva se zelo zabavali, pogovarjali in imeli super. Mislim, da bomo še dolgo ostali v stiku. Ima starejšega brata, v šolo so naju vozili njeni starši in živijo v hiši, ki se nahaja deset minut izven središča mesta.

Gašper je zapisal:
Bil sem pri Frencesku, ki ima dve starejši sestri. V šolo naju je vozil s svojim avtom in peljala sva se približno pet minut. Živijo v bloku.

Jakob je zapisal:
Bil sem pri Valeriu, ki ima starejšega brata, ki se šola na ekonomski univerzi blizu Milana. Do šole sva imel približno 10 minut hoje. Stanuje blizu središča Perugie in ima mačko z imenom Pepe po slovensko Poper.

6. dan, 10. 3. 2023
V petek so bile zaradi potresa prejšnji dan preventivno vse šole v Perugii zaprte. Predvidena dopoldanska aktivnost v šoli je tako odpadla. Vsi smo se dobili v mestni galeriji ob 11.00, kjer smo si v dveh skupinah vodeno v angleščini ogledali slike iz 13. do 19. stoletja, ki jih je v večini narisal italjanski renesančni slikar Pietro Perugini iz Perugie.
Na koncu smo imeli ob 8. uri zvečer še skupno večerjo. Glavna jed je bila seveda pica. Učenci so imeli tako tudi čas, da so se poslovili drug od drugega.

5. dan, 9. 3. 2023
Četrtek, po italijansko giovedì. Kot običajno smo vstali malo po 8. uri, se pripravili in pozajtrkovali, nato je zame in za mojega gostitelja sledil odhod proti postaji za minimetroje, do katere sva imela kakšnih 10 minut hoje. Izstopila sva na postaji južnega dela Perugie blizu železniške postaje, kjer smo se srečali z drugimi učenci z Erasmus izmenjave. Na vlak smo se vkrcali ob 9.30 in izstopili pri postaji veličastnega mesta z izjemno zgodovino z imenom Assisi, kjer nas je že čakal avtobus in nas zapeljal do samega centra mesta. Mesto Assisi nam je na kratko predstavil italijanski učitelj, ki nas je vodil po mestu ter nam razkazoval znamenitosti mesta in o njih pripovedoval. Po ogledu najbolj znanih umetnin je sledil dvourni odmor, ki smo ga uporabili za druženje v baru z odlično postrežbo. Sledil je polurni ogled bazilike San Francisca, v kateri so veljala določena pravila (brez fotografiranja, zahtevana je bila ekstremna tišina, ni se smelo nositi kape …). Predavanje oz. vodenje predavanja smo poslušali prek slušalk, kar je bilo zanimivo. Po prihodu v Perugio naju je z Valeriem (mojim gostiteljem) čakal pri parkirišču njegov oče, ki naju je zapeljal do doma. Čez dobrih 30 minut smo začeli večerjati. Ob večerji sem z družino razvili mnogo novih tem in skupaj smo ustvarili za dobro vzdušje pri mizi.
Jakob, 9. a

4. dan, 8. 3. 2023

Ko smo v sredo prišli v šolo, smo se razdelili v mešane skupine in nadgrajevali naše namizne igre. Imeli smo tudi delavnico, ki jo je vodil učitelj Matjaž Pintarič. V tej delavnici smo se učili uporabljati aplikacijo tinkercad, v kateri lahko narediš načrt izdelka in ga kasneje natisneš s 3D-tiskalnikom. Danes je 8. marec, mednarodni dan žena. Po šoli je bilo veliko mimoz, ki utelešajo žensko moč, energijo in vztrajnost, rumena barva pa simbolizira prijateljstvo in veselje. Mimozo je najpogostejša roža, ki jo v Italiji prejmejo ženske ob tem prazniku.

Gašper, 8. c

3. dan, 7. 3. 2023
V torek zjutraj smo se odpravili v šolo. Ko smo prišli, smo se razdelili v različne skupine in delali na naših igrah. Imeli smo nekaj krajših pavz, nato pa smo se za kosilo odpravili v bližnjo kavarno. Potem smo se vsi zbrali in se namenili proti arheološkem muzeju. Ker je blizu šole, smo se do njega odpravili kar peš. Že od samega začetka nas je spremljal lep razgled na tamkajšnji vrt in cerkev zraven muzeja. V notranjosti smo si ogledali stare kamnite velike “posode”, kamor so Etruščani dajali pepel svojih prednikov. Ker so Etruščani pred leti naseljevali ozemlje, kjer se zdaj nahaja Perugia, smo si ob vodenju zelo prijaznega vodiča ogledali, kako so živeli in kako so se čez leta spreminjali. Po ogledu muzeja se je vsak odpravil domov s svojimi gostitelji, midve s Saro in še z nekaj Italijankami in Grkinjami pa smo odšle na sladoled, ki je po njihovem mnenju najboljši v Perugii. Potem smo se odpravili nazaj proti šoli, kamor naju je prišel iskat Camillin oče. Odšli smo domov ter čez približno eno uro odšli na večerjo. Na večerji nas je bilo 24, tako da smo zasedli zelo veliko mizo. Čez večerjo smo se pogovarjali, se zabavali, bolje pa sem spoznala tudi Grke, s katerimi smo se kasneje veliko pogovarjali. Ko smo pojedli, smo se vsi poslovili in odšli proti domu.
Sofia, 8. c, in Sara, 8. a

2. dan, 6. 3. 2023

Ponedeljek, prvi dan šole v Perugii. Zjutraj smo se vsi zbudili spočiti in pripravljeni na nove dogodivščine. Ko se je naša druščina spet združila, je vsaka skupina predstavila svoje družabne igre. Po naši predstavitvi smo dobili glasen aplavz. Kmalu zatem smo imeli odmor za malico, vsaka skupina je dobila škatlo z rogljički z različnimi polnili. Potem nas je učiteljica tamkajšnje šole naučila ples bachata in korake salse. Po učenju plesov so nam učenci razkazali njihovo razkošno šolo – Liceo Scientifico Galileo Galilei, ki ima okoli 1000 dijakov –, meni najbolj zanimiv del sta bila laboratorija za fiziko in kemijo. Ker smo se z ogledom šole že malo utrudili, je že bil čas za enourni odmor za kosilo. Vsak je dobil nekaj podobnega sendviču. Zatem smo si ogledali stari del mesta, ki je iz časa Rimljanov in Etruščanov in se nahaja pod mestom. Na Trgu 4. novembra, ki je dobil ime po priključitvi Umbrije h Kraljevini Italiji po plebiscitu 1860 in spominjajo se tudi konca 1. svetovne vojne; 4. novembra je v Italiji državni praznik, dan narodne enotnosti, smo videli prvo javno fontano v Perugiji, na kateri so upodobljeni poklici in dela v različnih letnih časih. Potem smo se po prelepih ulicah Perugie odpravili vsak svojo pot.

Rian, 7. c

1. dan, 5. 3. 2023

V nedeljo smo se okoli osmih zjutraj zbrali pred prulsko šolo, se vkrcali v kombi in se odpeljali prosti Italiji. Čez kakšno uro vožnje smo se ustavili in pojedli malico, nekateri smo spili kavo. Zatem smo se spet peljali. Med vožnjo smo eden drugega učili italijanščino. Čez tri ure smo prispeli v Padovo. Z improvizirano italijanščino smo si naročili sladoled. S kornetom v roki smo si ogledali mesto. Vsak je imel kratko predstavitev o eni značilnosti mesta. Ko smo končali s predstavitvijo, smo se odpravili na kosilo. Med vožnjo smo se zabavali s petjem, nekateri potniki pa so tudi zadremali. Po treh urah vožnje smo prispeli v Perugio, kjer so nas sprejeli naši gostitelji.

Urša, 8. c

(Skupno 1.050 obiskov, današnjih obiskov 1)