ŠOLA V NARAVI ZA 7. b IN 7. c V CŠOD KAVKA V LIVŠKIH RAVNAH NAD KOBARIDOM

ZADNJI DAN

Po jutranji budnici točno ob sedmih so učenci pospravili sobe, pozajtrkovali, nato pa bili aktivni v dveh dejavnostih. Z orientacijskim tekmovanjem so preverili, koliko so se v tem tednu naučili. V japonski pesniški obliki haiku so strnili vtise na temo Zima na Kolovratu.

Po petih dneh šole v naravi se vračajo domov polni novih znanj, izkušenj, novih prijateljskih vezi … Vsi se strinjajo, da so preživeli zanimiv in prijeten teden.

 

ČETRTI DAN

 

Predzadnji dan družboslovne šole v naravi za sedmošolce je bil zanimiv in razgiban. Dopoldne so se spustili štiristo metrov nižje v vas Livek. Na poti so opazovali primerke naravne in kulturne dediščine območja. Zanimiv je bil senik tipične kraške suhe gradnje in ostanki vojaške popravljalnice iz časov prve svetovne vojne.  

Območje Livškega je poznano tudi po smučarski tradiciji. Ogledali smo si največje smučišče na severnem Primorskem, če izvzamemo smučišče Kanin. Znano je po prvi smukaški progi na pobočju Kuka, ki je najvišji vrh pogorja Kolovrat. Pod vznožjem smučišča so trajnostno naravnane turistične nastanitve, imenovane Nebesa, v lasti družine svetovno znane kulinarične zvezdnice Ane Roš. 

V vasi Livek so si učenci ogledali smučarski muzej, v katerem je prikazan razvoj smučarske opreme in smučanja na Livškem. Posebej jih je pritegnila posebna oprema za smučanje na travi. V vasi je zanimiva »poročena lipa«, ki ima za moža kostanj v sosednji vasi Topolovo, ki je že v Italiji.  

S spoznavanjem dobrin kulturne dediščine so nadaljevali tudi popoldne, ko so učenci skupaj z učiteljico Moniko spoznali tradicionalno lokalno hrano ter pripravili kobariške štruklje in si tako kar sami pripravili izvrstno sladico za večerjo. Slast kobariških štrukljev lahko okusite, če si jih sami pripravite 

Tematika druge delavnice je bil japonsko gledališče kamišibaj. Učenci so po skupinah sestavili zgodbo, v katero so vključili vsaj tri pojme, ki so jih spoznali v tem tednu, jo likovno upodobili na papirju in predstavili na večernem druženju. Večer so sklenili s predstavitvami svojih talentov z zabavnimi točkami.  

 

TRETJI DAN ŠOLE V NARAVI 

Tretji dan so se sedmošolci zbudili v lep sončen dan. Dopoldne sta bili na urniku dve dejavnosti, in sicer krpljanje ter ogled Kavkne jame.  Z grebena Kolovrata je bil čudovit razgled na gori Krn in Batognica ter na dolino reke Soče. Na senčnem pobočju je bila jasa z dovolj snega, kjer so učenci lahko uživali v krpljanju. To je hoja po celem snegu in ledu s povečano površino stopala, kar preprečuje ugrezanje v sneg in drsenje po ledu. Ob tem so jih prevevali edinstveni in nenavadni občutki. Učenci so se preizkusili v hitrostnem tekmovanju krpljanja na določeno razdaljo. 

Nedaleč  od doma CŠOD Kavka se nahaja izjemen kraški pojav, Kavkna jama. Ta je dobila ime po kavkah, pticah, ki so v njej našle zatočišče in gnezdišče. V jami so opazovali različne kraške pojave (kapnike, brezno, slepe rove in dimnik) ter organizme (srebrne in zlate glive ter živali v slepih rovih). Učitelj Matjaž jim je razložil nastanek jame ob koncu ledene dobe, ko je zaradi otoplitve bilo veliko več vode in se je posledično apnenec topil.  

Poleg običajnih popoldanskih aktivnosti po skupinah so imeli učenci po večerji dejavnosti na športnem igrišču. Učitelj Zoran je učencem predstavil vrsto zanimivih športnih in socialnih iger. Najprej je potekala medrazredna igra med dvema ognjema, ki je razvnela čustva nekaterih učencev, ki težko prenašajo poraze. Nato so se igrali dve socialni igri. Obe igri, potovanje zavezane vrvi v sklenjenem krogu in prenašanje žoge s pomočjo lončka in vrvic, sta zahtevali usklajenost, dobro komunikacijo in logično razmišljanje. Čeprav precej utrujeni, so udeleženci šole v naravi sredo sklenili polni lepih vtisov. 

DRUGI DAN

Zbudili so se v megleno jutro in upali, da bo posijalo tudi sonce. Načrtovali so pohod po grebenu Kolovrata, kjer bi lahko uživali v lepih razgledih. Te sreče ni bilo. Čeprav v megli, so se ob razlagi učitelja Matjaža dopoldne prestavili v čas Soške fronte med prvo svetovno vojno. V muzeju na prostem so izvedeli, v kakšnih razmerah so živeli vojaki, ter se podali v rove in kaverne.  

Podobno kot včeraj so popoldne potekale aktivnosti po skupinah: lokostrelstvo, tek na smučeh in naravoslovna delavnica o gobah in lišajih. V dom so se vrnili utrujeni in lačni. Večerja je presegla vsa pričakovanja. Klicala je po še!  

Ker pa je bil pustni torek, je po večerji sledila priprava mask na pustovanje in tekmovanje za najboljšo masko. Strokovna komisija je ocenjevala masko in nastop. Med desetimi tekmovalnimi skupinami ali posamezniki je izbrala dve najboljši. Končno zmagovalno masko so nagradili vsi učenci z najmočnejšim aplavzom. 

Ker so bili učenci sodelovalni, so učitelji dovolili, da so si zvečer lahko ogledali nogometno tekmo lige prvakov in šli spat nekoliko kasneje. To je bil najbrž najboljši dan v CŠOD doslej! 

 

 

 

PRVI VTISI 

 

Sedmošolci so po dolgi, a razgledni poti po dolini Soče, nekaj po enajsti uri prispeli do Livških Raven in  doma CŠOD Kavka na nadmorsko višino 1050 m, kjer so najprej občudovali čudovite razglede na dvatisočake Julijskih Alp ter doline Beneške Slovenije.

Tam sta jih sprejela vodja CŠOD Kavka, g. Peter, in učiteljica naravoslovja, ga. Mojca, ki sta predstavila pravila hišnega reda. Sledilo je urejanje sob, nato pa prvo kosilo ter po njem pa prosti čas. 

 

Ob 14.30 uri so se začele aktivnosti. Razdeljeni v tri skupine so se preizkusili v lokostrelstvu, osvežili znanje o glivah in lišajih ter spoznali osnovne tehnike teka na smučeh. 

 

Za zaključek dneva so udeleženci šole v naravi odšli na nočni pohod z lučkami. Jasno nočno nebo je omogočilo, da so spoznavali zvezde in ozvezdja, videli tudi zvezdni utrinek, predvsem pa ponavljali štetje do dve, ko so se postavljali v kolono za hojo po cesti. 

 

 

(Skupno 839 obiskov, današnjih obiskov 1)