NARAVOSLOVNI TABOR ZA NADARJENE UČENCE V FIESI

Od petka, 30. septembra, do nedelje, 2. oktobra, je v CŠOD OE Breženka v Fiesi potekal naravoslovni tabor za nadarjene učence. Tabora se je udeležilo 28 učencev 8. in 9. razreda OŠ Prule.  

Učenci so med vikendom poglabljali znanje z delom na terenu, raziskovali, razvijali so matematične sposobnosti, reševali miselne probleme, se družili, ustvarjali, predvsem pa spletali nova prijateljstva. 

Vožnja z avtobusom je hitro minila ob prijetnih zvokih Alininega igranja na ukulele in petju deklet.  

Po prihodu v Fieso so se učenci peš odpravili v Akvarij v Piranu.  

Pred ogledom podmorskega živalskega sveta v Akvariju so si privoščili še sladoled. Vreme jim je bilo kljub slabi napovedi naklonjeno, zato je bil pohod ob obali prav dobrodošel. 

V okviru tabora so bile izvedene naslednje delavnice:  

  • Favna in flora slovenske obale ter Prilagoditev rastlin na okolje (naravoslovni delavnici v izvedbi Irene Goričanec);  
  • Matematični triki in Soba pobega (matematični delavnici v izvedbi Katje Kmetec);  
  • Analiza voda v Fiesi in Analiza prsti (kemijski delavnici v izvedbi Maje Vučko).

Utrinki iz sobe pobega na prostem:

 

Zvečer so se preizkusili v »naravoslovnem« kvizu Male sive celice. Tekma je bila zelo napeta, zmagovalna ekipa je drugo-uvrščene premagala samo za točko. 

V soboto dopoldne sta bili na programu še dve delavnici, popoldne pa je društvo Morigenos – Slovensko društvo za morske sesalce – predstavilo življenje delfinov ob slovenski obali. Predstavitev je bila zelo zanimiva in polna vprašanj za izvajalki. 

Med drugim so se učenci seznanili z metodo foto-identifikacije (prepoznavanja delfinov), ugotovili so, da se ob slovenski obali nahaja približno 150 različnih delfinov, velika pliskavka pa je vrsta delfina, ki je stalno prisotna ob naši obali. 

Po predavanju so se z ladjico Solinarko odpravili na enourno vožnjo. Delfinov zaradi razburkanosti morja niso opazili, vendar je bila vožnja ob valovanju morja in poslušanju glasbe zelo zabavna. Vlogo DJ-a je prevzel Filip iz 9. c. 

Zvečer je sledila še zanimiva, predvsem pa aromatično kreativno obarvana delavnica Irene Goričanec. Učenci so najprej izdelali eterično kopel, spletli modro-belo zapestnico prijateljstva in izdelek okrasili z origamijem delfina.     

Nekaj prostega časa je bilo namenjenega tudi športnim aktivnostim. Učenci so se lahko pomerili v košarki na bližnjem košarkarskem igrišču, namiznem tenisu, kartah in drugih družabnih igrah. Čas, namenjen igram, je vedno minil prehitro.  

V nedeljo sta potekali še zadnji delavnici.

Ob zaključku smo naredili kratko analizo glede tabora. Vtisi so bili večinoma zelo pozitivni, učenci so bili zadovoljni in veseli, da so se tabora udeležili. Nekateri sploh niso želeli domov. 

Za zaključek so dekleta napisala in uglasbila pesem o taboru. Videoposnetek si lahko ogledate spodaj. 

(Skupno 610 obiskov, današnjih obiskov 1)