PREDAVANJE ZA STARŠE Z NASLOVOM “ŠOLA, OTROKOVA ODGOVORNOST”

V torek, 15. 10. 2019, je OŠ Prule na pobudo Sveta staršev OŠ Prule organizirala predavanje z naslovom »Šola, otrokova odgovornost«. Tokrat je bila vsebina namenjena bolj staršem učencev prve triade. 

Predavanje sta pripravili učiteljici OŠ Prule, ga. Sabina Bauer in ga. Andreja Golob, ki imata veliko izkušenj z delom z najmlajšimi. 

Ga. Sabina Bauer je teoretična izhodišča s področja čustvenega in socialnega razvoja otrok, starih od pet do osem let, prepletla s praktičnimi primeri iz svojih izkušenj. Govorila je o priporočenem sodelovanju staršev s svojimi otroki in šolo, o tem, kaj učenci te starosti zmorejo sami, o pričakovanjih staršev, ki so povezana z otrokovim bivanjem v šoli ter o pomembnosti komunikacije in sodelovanja med vsemi udeleženci vzgojno-izobraževalnega procesa.  

Ga. Andreja Golob se je v svojem delu predavanja usmerila k šolskemu delu v I. triadi in odgovornosti šolarjev. Starše je povabila k sodelovanju pri vzgoji odgovornega in samostojnega otroka. Predstavila je svoje izkušnje in poglede na dilemo, koliko se starši prostovoljno vključujejo v šolsko delo svojih otrok, čeprav to ne bi bilo nujno potrebno. Spregovorila je o pomenu domačih nalog in drugih šolskih obveznosti, ki so odgovornost otroka, ne staršev. Staršem je predstavila in ponudila nekaj idej, s katerimi bodo lahko v začetni fazi učenja opremili svojega otroka, da bo pozneje to zmogel sam. Prisotnim je predstavila izkustveno učenje, ki omogoča povezovanje znanja z uporabo v vsakdanjem življenju. Podrobneje se je dotaknila priprave govornih nastopov, strategij reševanja matematičnih problemov in strategij dela z besedili v 3. razredu, ki pripomorejo k večji samostojnosti otrok.  

Predavanje je bilo dolgo in intenzivno. Vendar pa so starši domov odhajali zadovoljni. Vsak od njih je našel kakšno uporabno idejo, nasvet ali pa se morda prepoznal pri kakšnem od nepravilnih ravnanj, kar ni nič narobe. Vsi delamo napake, prav pa je, da jih prepoznamo in jih skušamo odpraviti. Predavateljici sta izpostavili tudi pomembno dejstvo, s katerim se učitelji dnevno srečujejo, namreč da ni enotnega recepta, kako pravilno ravnati. Kar učinkuje pri enem otroku, ni nujno, da učinkuje tudi pri drugem. Vsaka družina ima svoje specifike, vsaka zase mora najti pravo pot.  

 

Starši so si imeli možnost ogledati tudi učne pripomočke in male trike, s katerimi se učence spodbudi k opravljanju nalog.

Starši so zavzeto poslušali go. Sabino Bauer.

Ga. Golob je razbila monotonost predavanja s krajšo telovadbo.

Kasneje je z navdušenjem delila svoje izkušnje s starši učencev.

sdr